Янебоюсьсказати

 

1992 рік.

 

— Може, б ти нарешті роздягнулася?

 

— Для чого?

 

— Можеш не роздягатися.

 

— Що ти маєш на увазі?

 

— Вже нічого.

 

— Ти хочеш сексу?

 

— Всі хочуть сексу.

 

— Я запитала тебе.

 

— Хочу.

 

— І ти увесь цей час дивився на мене, як на сексуальний об’єкт?

 

— Чудовий сексуальний об’єкт.

 

— Ти мене ображаєш.

 

— Чим?

 

— Бо в нас були творчі стосунки. А раптом з’ясувалося, що я для тебе сексуальний об’єкт.

 

— Так воно було від самого початку.

 

— Тобто моя писанина для тебе нічого не важила?

 

— Важила. Але вона була невіддільна від твоєї зовнішності.

 

— А якби я була потворна?

 

— Я б читав тебе на відстані.

 

— І ти увесь цей час, що ми з тобою здибалися, просто хотів мене вграти?

 

— А що тут поганого? Я думаю, багато хто хотів би тебе вграти. Це цілком природно. У тебе апетитне тіло.

 

— Ти розглядаєш мене, як страву?

 

— Я розглядаю тебе, як витвір мистецтва, яким не проти насолодитися.

 

— Не проти чи хочеш?

 

— Хочу.

 

— На один раз?

 

— Ні. Але з цього починається.

 

— З чого?

 

— З першого разу. Якщо нам сподобається…

 

— А якщо ні?

 

— Тоді хтось комусь скаже про це.

 

— Для мене це не головне.

 

— Що?

 

— Секс. Для мене були важливі наші розмови.

 

— Отже, якщо ти не отримаєш задоволення, то від цього нічого не зміниться?

 

— Ні. Для мене важливішими були наші стосунки.

 

— Секс для них не перепона.

 

— А вони не перепона для сексу?

 

— І так, і так.

 

— Коли ми перейдемо цей бар’єр… маю на увазі секс… у нас уже будуть інші стосунки…

 

— Вони будуть глибші. Ми зможемо читати одне одному вірші чи прозу у ліжку.

 

— І ти гадаєш, у ліжку краще сприйматимеш мої вірші?

 

— Інтимніше.

 

— А досі було як?

 

— Відсторонено. Наприклад, твої любовні вірші мене не діймали. Але, перейшовши бар’єр, я, мабуть, тебе ревнуватиму.

 

— До кого?

 

— До того, про кого ти пишеш.

 

— Він не існує. Це фантом.

 

— В який ти закохана?

 

— Насправді лише готова закохатися.

 

— Можливо, я і є твій фантом.

 

Пауза. Нервове ходіння по кімнаті. Наливає собі вина. П’є, замислено дивлячись у порожнечу.

 

— Навіщо ти мені це сказав?

 

— Що?

 

— Щоб я роздягнулася. Ти міг це все облаштувати інакше. Не так брутально… «Роздягайся!»

 

— Тобто спочатку я повинен був тебе обняти… поцілувати… одне слово — підкрастися...

 

— Напевно. Мені ще ніхто не пропонував секс так відверто… без…

 

— Без прелюдії?

 

— Не в тім справа.  А в тім, що це для мене несподіванка. Я дивилася на тебе іншими очима.  І думала, що те саме відчуваєш і ти.

 

— Тоді не треба було вдягати міні й демонструвати свої звабливі ноги. І коли ти читала вірші, закинувши ногу на ногу,  я не міг відвести погляду від того місця, де вони схрещувалися. Не варто було перехилятися через фотель, щоб дістати з підлоги загублену сторінку. Треба приходити до мене у чорній широкій сукні від шиї до стіп, за якою нізащо ніхто б не зміг здогадатися про твої форми, і бажано в хустині.

 

— Ти нестерпний.  Ти нічого не зрозумів.

 

— Я зрозумів, що мала бути прелюдія. Без жодних слів. Наблизитися, обняти, поцілувати і поволі роздягати…

 

Пауза. Погляд з порожнечі повертається до мене. Пронизує мене мовчки.

 

— Бо ти так звикла?

 

Це, мабуть, остання крапля.

 

— Все, я йду.

 

Хапає свої речі.

 

— Я щось не так сказав?

 

— Я ні до чого не звикла. Я не повія. Зрозумів?

 

— Я подумав, що можна обійтися без усіх цих церемоній. Ми не один день знайомі.

 

— І що з того? Можна сказати отак відразу: роздягайся?

 

— А що тут такого? Хіба ми цього не хочемо?

 

— Невже ти не міг знайти інші слова? Невже так важко?

 

— Добре. Дай мені.

 

В мене летить спочатку торбинка. Потім її мешти. Потім вона починає роздягатися і кожну свою річ шпурляти в мене.

 

Я це пережив.

 

 

14.08.2016