Чергове покоління.

Малий фейлєтон.

 

На чім-то не відбилися роки воєнного лихоліття?

 

Я сидів вчора в товаристві педаґоґів ріжного калібру. Народний учитель жалувався на химерність теперішної дітвори. Події останніх років так поділали на уми дітей, що становище учителя в класі стає щораз-то труднійше. Нераз відповідь дитини вводить учителя в дійсне заклопотання.

 

Ось напр. на лєкції ґеоґрафії: Питаю: Крім природних які ще можуть бути границі держав?

 

— Такі, які визначив версальський договір — відповідає бубон.

 

— Який нарід заселює Білорусь?

 

— Се залежить від сього, хто виграє війну.

 

Або в ботаніки:

 

— Що подибуємо на дні моря?

 

— Затоплені кораблі: панцирники ,кружляки, дреднавти і підводні лодки.

 

— Що найбуйнійше росте в нашому підсоню?

 

— Ціни поживи.

 

Або таке: Завдяки чому може чоловік переноситися в місця на місце залізницею?

 

— Завдяки паскарству залізничними білєтами.

 

— Яке звіря найскорше переноситься з місця на місце?

 

— Свиня-паскар, що доробився майна на війні і має свій власний автомобіль.

 

Або на лєкції рахунків в першій клясі:

 

— Питаю дитину — каже професор Кабак — скільки є два рази два?

 

— Шість.

 

— Чому шість? Як хочеш купити два зошити по дві корони, то скільки заплатиш?

 

— Шість корон.

 

— Чому?

 

— Ніби пан професор не знають, що зошит подорожів змов о корону.

 

— Не думайте, що лиш в діточих головках довершилося таке перетворення понять — перебив старий, досвідний професор української ґімназії. Те саме й серед нашої середної і академічної молодіжи. Возьміть під увагу. Хлопець, що на війні здав матуру, приготовляє відчит і то нe-аби який відчит. Як мав терпеливість перечитати три сторінки з якого небудь лєксікону, то говорить на тему "Нових течій в будівництві", як має за собою незатерті спомини двійок з латини і греки в ґімназії, тo шкварить цикль викладів п. з. «На марґінесі навчання латинської і грецької мови в середних школax", а як припадково молодець є співолюбивий і збагнув тайну, яка є ріжниця між віоліновим ключем а ключем від ОО, то пише про "Основи музичної культури..."

 

Я не дослухав розмови, бо мусів йти на концерт композитора Миколи С. Лисенка. І тепер жалую...

 

Громадська думка

09.04.1920