Православна Церква України підтримала доброзичливість дискусії про святкування Різдва 25 грудня за новостильним календарем і висловила готовність надати згодом "мудру та єднаючу" відповідь на спільну ініціативу вірян.
Про це йдеться у коментарі, опублікованому на сторінці ПЦУ у Facеbook.
"Говорячи про Різдво Христове, нагадаємо, що ані Євангеліє, ані загалом Передання Церкви не подає нам «точного дня народження» Спасителя, бо головним у святкуванні є не його дата, а зміст шанованої нами події. Тобто Церква святкує не «день народження» Господа нашого Ісуса Христа, а подію Його народження", – зазначають в Українській автокефальній Церкві.
Православна Церква України також визнає точність григоріанського календаря над юліанським.
"І хоча від кінця IV століття майже весь християнський світ святкує Різдво Спасителя 25 грудня, після календарної реформи Римського папи Григорія XIII, запровадженої в 1582 році, сталося розділення, яке в нашому суспільстві не подолане до сьогодні: 25 грудня традиційного (юліанського) календаря багатьма сприймається як «католицьке» чи «західне» Різдво, а 7 січня нового (григоріанського) календаря як «православне» чи «традиційне» Різдво. Низка Православних Церков відзначає подію народження Христа 25 грудня за новим стилем, проте це стало наслідком календарної реформи, проведеної ними протягом ХХ століття, та переходу на новоюліанський календар, який вважають точнішим, аніж юліанський та григоріанський", – зазначають у ПЦУ.
А відтак, Церква зазначає, що йдеться не просто про перенесення Різдва, "а про повноцінну календарну реформу, яка стосується всього богослужбового року".
ПЦУ вважає, що дискусія мусить тривати, допоки українські християни не засвідчать волі перейти на новостильний календар.
"Історія календарних реформ у Церкві знає і успішні, і драматичні приклади, на які слід зважати, обговорюючи це питання в контексті Української Церкви. Бо в низці Церков після запровадження реформи виникли розділення, часом не подолані й досі. Пам’ятаймо, що першочергова мета ПЦУ – об’єднати всіх православних нашої країни навколо Київського престолу. Бо це відповідає церковній традиції, канонічним правилам та прямо зазначено як норма отриманого нами Томосу. Тому, безсумнівно, дискусії про календар триватимуть і в Церкві, і в суспільстві. Але важливо, щоби вони були доброзичливими та сприяли кращому розумінню календарного питання, а не просто розпалювали суперечки та ворожнечу. І щоби, як їхній підсумок, досягши єднання українського православ'я, Помісна Церква спільною волею всієї своєї повноти на це питання дала мудру і єднаючу відповідь", – резюмували у Церкві.
05.12.2019