У четвер, 17 жовтня, четвер, о 16:00 Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького в головній будівлі на проспекті Свободи, 20 відкриє виставку "Врятоване та збережене" із артефактів, що увійшли до колекції Володимира Іванишина.
Виставка «Врятоване та збережене» репрезентує збірку народного та сакрального мистецтва XVIII – другої половини ХХ століття відомого львівського митця Володимира Іванишина.
Свою колекцію пан Володимир почав формувати у 1970-х роках. Жага до колекціонерства з’явилася під час його мандрівки околицями рідної Вапнярки (нині – в Тульчинському районі) та колишніми Томашпільським і Крижопільським районами Вінницької області. Володимир Іванишин захопився збиранням народних ікон, керамічного посуду, зразків ткацтва та вишивки. Знаходив і рятував предмети побуту, які мали культурну цінність і яких уже не потребували власники.
На виставці представлено 14 композицій петриківського розпису, які колекціонер привіз із селища Петриківка Дніпропетровської області у 1979 році. Ці роботи виконали відомі народні майстрині Надія Білокінь, Ярина Пилипенко та Параска Павленко. Серед цих творів кількісно переважають малюнки Надії Білокінь, знаної не лише завдяки своїм традиційним квітковим «мальовкам», а й «весільними поїздами» та зображеннями людей, що не характерно для петриківців.
Цікавим доповненням до композицій петриківського розпису є унікальні світлини народних майстринь авторства Володимира Іванишина, що їх колекціонер зробив 1979 року в Петриківці.
На виставці можна побачити чимало характерних мальованих мисок Східного Поділля. Важливо, що митець зафіксував назви сіл на Вінниччині, в яких він знаходив предмети гончарства. Окрім двох десятків мисок і тарілок, в експозиції представлено й інший керамічний посуд, а саме баньки, глеки, двійнята, риночка та баняк оказійний.
Доповнюють експозицію килим «залавник», ткані рядна, рушник та зразки вишивок, які Володимир Іванишин зібрав у селах біля рідної Вапнярки.
Окремий експозиційний блок становлять народні хатні та церковні ікони Східного Поділля, а також сакральна дерев’яна пластика. На ці твори Володимир Іванишин натрапив теж на своїй малій батьківщині, а відтак урятував і зберіг для нащадків.
Виставка триватиме до 8 грудня 2024 року.