ситуація

Колись цю чудово барокову будівлю для створення єпархіального музею викупив митрополит Андрей і заповів її народові.
Львів 18.10.19
В історії людства – як у поганому театрі: міняються декорації, але не міняється головний сценарій, що лежить в основі п’єси. Але "ніколи в цьому світі ненависть не припиняється ненавистю".
Львів 16.10.19
Незнання минулого є домінуючим трендом сьогодні. Підтримка незнання – це чудовий політичний інструмент.
Львів 15.10.19
Четверта лекція з циклу «Фройдівські читання у Львові», 26 вересня 2019 р.
Львів 13.10.19
Кожна популістська ітерація закінчується кризою. Ми маємо розуміти, що зайшли в цей цикл.
Львів 11.10.19
Титанічна праця над багатотомним виданням біобібліографістики "Діла" досягла рівно половини: маємо вже п'яту книгу із запланованих десяти. 
Львів 08.10.19
У невеличкому селі за високими деревами схований непересічний храм, що нагадує про українське минуле земель, які тепер розташовані на території Польщі.
04.10.19
Перше видання із запланованого циклу путівників теренами Закерзоння вже готове — це буде Любачівщина. Тепер не треба докладати надзусиль, щоби оглянути спадок українців на цих землях
Львів 30.09.19
На Турківщині Днями європейського добросусідства заанонсували будівництво нового пункту перетину кордону із Польщею.
Сянки 29.09.19
Цивілізація перебуває у перманентній кризі. Тому ми не можемо пізнати істину. Але наша спрага до істини не зникає. Тож залишаються муки неспокою. Залишається вибір: або прийняти умови нашого життя – або навпаки стати їй чолом. А раз є такий вибір, то є свобода вибору – відповідно, є сама свобода
Львів 27.09.19

штуkа

Марта Кузій-Андрущак
КонгресКультури: Конгрес культури, що відбувся у Львові, був перший за назвою, але не перший за спробами визначити стратегії розвитку культури. Фестивальність поступилася місцем міждисциплінарному діалогу та рефлексивній самозаглибленості, у фокусі котрої – внутрішні проблеми й травми тридцятилітньої трансформації.
Львів 16.10.19
Роксолана Жаркова
переклади: У багатьох творах Ельчін Сафарлі використовує гендерну наративну гру – він-чоловік розповідає (себе) як вона-жінка. Ба більше, розповідає так, що навіть до найменших дрібниць ти починаєш вірити у все сказане і відчуте.
Львів 18.10.19
Олександра Кущенко
диджиталАРТ: Міжнародний фестиваль аудіовізуального мистецтва «Тетраматика» — один з небагатьох мистецьких заходів в Україні, у фокусі якого новітні технології. Цьогоріч програма фестивалю складається з виставок, низки прем’єр проєкту «+ 100» та конференції «Digital Cultures Lviv».
Вроцлав-Львів 15.10.19
Тимофій Гаврилів
поетика: Поезієзнавчі тексти як мерехтливі вогники довкола «Буття і часу» та «Істини і методу». Увага філософів до поезії, спроби тлумачити її, мандрівка в естетику та поетику вірша – винятково німецький феномен. Нічого такого в інших культурах і в інші епохи.
Львів 12.10.19
Назарій Заноз
Наше Кіно: Ревіталізація через мистецтво: прекрасні переходи від буденної акустики цехів до мелодичного техно-індастріал саундскейпу створюють чудовий контраст із репертуаром місцевого хору – колектив «Чорнобривці» виконує здебільшого патріотичні та народні пісні.
Івано-Франківськ 09.10.19
Тимофій Гаврилів
поезія: Поезія Антонича – планета, мікроуніверсум – бентежний, наскільки це властивість поезії, і відкритий, наскільки її мова зрозуміла і збагненна, доступна для сприйняття. Планета Антоничевої поезії покоїться на двох китах – мандрівці і метаморфозі.
Львів 06.10.19
©Аделіна Єфіменко
режисерська опера: У постановці «Засіб Макропулоса» Дмитро Черняков розповів нову історію, народжену з духу музики опери Леоша Яначека. Героїня Чернякова – артистка, жінка, яка живе, співає і вмирає на сцені – ефектно, трагічно, під оплески публіки.
Цюрих 07.10.19
Надія Слободян
НашТеатр: Федір Стригун: Український театр їм не потрібний! Та не стане колективу із своєю традицією, буде що завгодно: європейський, сучасний, експериментальний, прогресивний – такий театр можна робити на рівному місці – але це вже не буде театр ім. Марії Заньковецької!
Львів 03.10.19
Дан Коман
сучасна поезія: У Румунії зараз добрі часи для мистецтва, є багато фестивалів, поетичні журнали, читання збирають чимало слухачів, молодь намагається поєднувати літературу, перформенси, діджейську діяльність, візуальне мистецтво, шоу, музику і відео. Загалом бути поетом дуже модно.
Львів 03.09.19
Маґдалена Платцова
сучасна література: Медіа-фейки — це ті ж маніпулятивні технології, які використовували й перед Другою світовою війною та перед війною на Балканах — коли одна сильна група людей поширює жахливі новини, аби зманіпулювати не такою стійкою та впевненою групою людей.
Львів 22.09.19

минуле

З циклу «Перлини українського сакрального будівництва на сучасних теренах Польщі».
16.10.19 : Любачівщина
Роман Лехнюк
Презентація нової книги Романа Лехнюка про інтелектуальну історію українського галицького консерватизму на початку ХХ століття
15.10.19 : консерватизм
З циклу «Перлини українського сакрального будівництва на сучасних теренах Польщі».
14.10.19 : Любачівщина
Ірина Вільде
Одне з ранніх оповідань Ірини Вільде, опубліковане в півмісячнику «Назустріч» 85 років тому
13.10.19 : НашаКласика
Люби і знай свій рідний край. З циклу «Перлини українського сакрального будівництва на сучасних теренах Польщі».
12.10.19 : Любачівщина
Євген Нахлік
До кінця свого життя Франко вважав позицію, викладену у тридцятирічному віці, правильною: І вольний власний лан Ти знов оратимеш –                       властивець свого труду, І в власнім краї сам свій пан! 
09.10.19 : франкологія
Ілько ЛЕМКО
В процесі повернення України в Європу мети надзвичайно важливою є історична європейська спадщина Львова, який 614 років перебував в європейському економічному, культурному і духовному просторі.
07.10.19 : Львів
Євген Нахлік
Чи міг Наполеон прихопити з собою із Москви українську «Енеїду»? Міг: травестія Вергілієвого твору незрозумілою мовою могла видаватися йому реліквією
03.10.19 : гіпотеза
1934 рік: «Англійські радіотехніки предбачують, що за які три роки телевізія внесе революцію у весь дотеперішній світ радіа, мовного фільму і те­лефону»
30.09.19 : 1934
Ілько ЛЕМКО
«Abbey Road» – найбільш продаваний у світі і найбільш бажаний у нас альбом Бітлів, нині йому п'ятдесят.
26.09.19 : 1969
Андрій Бондар:
Щось не так із цим світом – це очевидно. У ньому завжди було мало місця для нас. Але чи ми самотні у цій своїй самотності?
21.10.19: кордон
Марк Зархін:
Залишається зрозуміти, що розвиток креативного інтелекту українців – найціннішого в актуальному періоді історії капіталу – є єдиним шансом для країни.
20.10.19: футуристичне
Василь МАХНО:
А як в павутиннях стежок і провулків іти – на читання псалмів та віршів в слова в яких дух і спокуса їжі й тижневе життя горличих звуків?
19.10.19: поезія
Юрій Андрухович:
Ми завмираємо в очікуванні «наколотых апельсин» другого покоління
18.10.19: déjà vu
Тарас Прохасько:
Щоби зрозуміти і прийняти тих, хто з нас виріс, треба наважитися зрозуміти себе без знижки на великий сезон глобальних змін
17.10.19: ґенерацiя
Оксана Забужко:
Публічна політика стає формою розваг, шоу-бізнесу. Це і є той новий тоталітаризм, який вже більше гаксліанський, аніж орвелівський
16.10.19: перехід1984
Назарій Заноз:
Це і є те саме втілення ідеї держави в смартфоні. Держави пуш-повідомлень, котра задовбе вас своїм спамом
15.10.19: push
Олександр БОЙЧЕНКО:
А потім прокинувся біль, бо виявилося, що той попередній, від якого постійно відволікало все, – то ще був не біль...
14.10.19: in memoriam
Олександр ФІЛЬЦ:
Якщо Україна є у пубертатному періоді, то чи не впаде вона через покоління у колективне забуття щодо агресії з боку Росії?
13.10.19: à propos
Вольфганг Мартін Рот:
Четверта лекція з циклу «Фройдівські читання у Львові», 26 вересня 2019 р.
13.10.19: Фройдівська лекція
Ілько ЛЕМКО:
Росія, як той вампір, без крові жити не може. Для неї надзвичайно важливо, аби щодня проливалася кров українців.
12.10.19:
Юрій Андрухович:
Деморалізувати й розколоти – от і вся тактика, універсальність якої аж волає до неба: невже з нашою пам’яттю можна аж так примітивно гратися?
11.10.19: déjà vu
Тарас Прохасько:
...і кожен запалений ними вогник, який дарує нещасним тепло життєдайне, - це кавальчик світового тепла, до якого вони причетні безпосередньо.
10.10.19: досвід
Юрій Винничук:
Замислився я днями над дилемою: що саме мене зробило свідомим українцем, може, навіть націоналістом...
09.10.19: націоналізм
Андрій Бондар:
Вартості міської культури зневажуються не "селюками", а особливим типом людської свідомості, яка зависла між селом і містом.
07.10.19: слобода
Юстина Добуш:
Якими словами і якою мовою вам пояснити, що російські переклади – це ще одна частинка “матриці”, де все російське краще, ніж українське?
06.10.19: чуже
Юрій Андрухович:
Monica Zelensky. Боже, яка честь для українського народу: вперше в історії поганяло нашому презу визначили не ми –  американці!
04.10.19: Зе!
Тарас Прохасько:
Російське “давай” скероване насамперед на віддавання власної волі. Воно означає тільки одне: зроби для мене то, що я хочу, повіривши, що так буде найкраще тобі
03.10.19: семантика
Тимофій Гаврилів:
Формули Штайнмаєра не існує в природі. Існує лише формула Путіна: не дати Україні вийти з кремлівської орбіти.
02.10.19: суверенітет
Юрій Винничук:
Після успішної імплементації ФШ донбаські бандити, що збагатилися на грабунках, попруть в Галичину скуповувати нерухомість зі ще більшим розмахом
02.10.19: déjà vu
Олександр Ірванець:
Отож, є ми і є вони – ті, котрі “зробили”. Щити вздовж траси нагадують про це усім, хто проїздить, хто має очі і вміє  читати
01.10.19: репліка
Кшиштоф ЧИЖЕВСЬКИЙ:
Польська психіка назначена агоном свійськості й чужості: чужий є тутешнім
30.09.19: чужі
Євген ЛАНЮК:
Які  ще «червоні лінії» потрібно перетнути, щоб зрозуміти, що мир ціною ганьби веде і до ганьби, і до війни?
29.09.19: 1938
Василь МАХНО:
Повернення в ту аґнонівську Галичину пов’язане з пошуком справжності. Якої справжності? – запитаєте, а я почну шукати відповіді по кривих бучацьких вуличках.
28.09.19: Аґнон
Юрій Андрухович:
Так багато свободи, як оце нині, просто на очах у них ще не крали – а українцям це чомусь у кайф.
27.09.19: монобільшість
Тарас Прохасько:
Вони такі різні, такі пахучі, такі притульні, такі тихі і гучні, рідкі і густі, мілкі і глибокі, бистрі і делікатні, тверді і проникні, студені і розніжені, терпкі, солодкі, квасні, солені...
26.09.19: гідропоніка
Юрій Винничук:
Ризикованим є розвінчувати безлічі історичних фейків, які сніговою кулею котяться згори, набираючи все більшого об’єму.
25.09.19: фейки
Андрій ЛЮБКА:
«Формула Штайнмаєра»: звучить загадково й авторитетно – і цього цілком досить для того, щоб готувати новий «договорняк» з Росією.
24.09.19: лайфхак
Андрій Бондар:
І всюди – хвилі й вібрації вседоступної української еротики, цієї la grande bellezza, її найвища концентрація у світі.
23.09.19: настроєве
Тимофій Гаврилів:
Свіжа табличка на дверях: «Кабинет русского языка». Пустеля поглинула оазу.
22.09.19: cпогад
Юрій Андрухович:
Невже знову: пісні, танці, музика, віночки, а потім труни і «Пливе кача»? І скільки разів ми ще будемо входити в одну й ту ж річку...
20.09.19: ЧервонаРута
Тарас Прохасько:
Нині, через вісімдесят років совєтчини, маючи свою мрію-мрій, свою незалежну державу, оцінювати однозначно трагедію золотого вересня набагато складніше.
19.09.19:
Юрій Винничук:
Графоманія – хвороба, яка не лікується. Грецьке слово «ґрафо» означає «пишу», а манія – і так зрозуміло.
18.09.19: історія
Микола Рябчук:
Дискурсивне іншування Галичини було частиною совєтської стратегії. Парадоксально (чи закономірно?) ці дискурси не розвіялись зі смертю СССР
17.09.19: галицькість
Олександр БОЙЧЕНКО:
Чи діждемося ми Вашинґтона з настільки праведним законом, щоб людина не сміла сказати недостатньо шанобливого слова про себе?
16.09.19: політкоректність
Назарій Заноз:
Зеленський – це народний протест. Колективна дитяча безвідповідальність, коли мале не розуміє, що своєю дурістю карає саме себе.
15.09.19: епоха
Юрій Андрухович:
Як же цій, питає десь Янукович, заледве блощиці, що в мене надривалася на корпоративах, вдається те, про що я тільки мріяв: нагнути таку країну?
13.09.19: ботство
Тарас Прохасько:
Нема чого дивуватися, коли стається щось зле, бо це є природним. Дивуватися треба, коли стається щось добре
12.09.19: доблесть
Андрій ЛЮБКА:
Фракція «Слуга народу» ‒ це і є ті самі кнопкодави. Їхня функція – сидіти й кнопкодавити, без права на свою думку
11.09.19: нардепія
Олександр Фільц-Павенцький:
Приходить час порозумітися з необхідністю відступу у минуле. Бастіони сучасності опанувало зовсім інше покоління, і такою є неухильність еволюції культури.
10.09.19: модерність
Андрій Бондар:
Люди будь-що прагнуть точности повідомлення, вважаючи, що з нею отримуємо самоцінну й незалежну від контекстів правду.
09.09.19: ірраціональність
Юрій Винничук:
За повістю, яку помилково сприйняли як автентичне свідчення Шоа, зняли фільм про антисемітизм поляків
08.09.19: cкандал
Василь МАХНО:
у серпні пустіють облежані пляжі з павучої слини надточимо пряжі візьмемо дощу трохи зливи і віршів печальних і тих що сумні та сумніші
07.09.19: поезія
Юрій Андрухович:
Першу частину кінофільму завершено. З акторів залишається рівно половина, тобто один, і його завдання – не змазати кінцівку...
06.09.19: in memoriam
Тарас Прохасько:
Робиш своє марудство, перебуваєш спокуси і мусиш робити, щоби не звар'ювати, сам собі цікавість
05.09.19: інтерес
Олександр Ірванець:
З папірця щось зачитати іще так-сяк вдається, але вже при прямому мовленні штучна українська вискакує з рота, неначе вставна щелепа
04.09.19: спіч
Ілько ЛЕМКО:
Знавці української мови, «вигаданої» в австро-угорському генштабі, потрібні в сучасній Україні приблизно так само, як знавці марсіанської
03.09.19: пуристичне
Олександр БОЙЧЕНКО:
Цей фільм, «Одного разу в Голівуді», просто не мав шансів мені не сподобатися
02.09.19: тарантіно
Юрій Винничук:
Не знаю, як хто, а я люблю читати ще й примітки. І ось ті примітки до творів Каменяра викликають глибокий смуток.
01.09.19: халтура
Мирослав Трофимук:
Ґлобальні історично значні речі починаються з півостровів. Проте тоді ще ніхто не знає, що буде потім.
01.09.19: 1939