І. Свєнцїцький

На основі збірок українського образотворчого мистецтва в Національному Музеї сьогодні можна говорити про одноцілий розвиток українського станкового малярства в Галичині на протязі майже семи віків, від ХІV починаючи.
30.03.44 | | в 1943-у
Війна не дала музеєві змоги вийти на шлях нормального розвитку. Всеж таки Національний Музей може виказати деякий приріст у речах, яких прибуло 350 н-рів до 18.393 включно.
07.01.20 | | в 1918-у
Від 22. лютого 1917 р. Київ не мав нїякої вістки нї відки. Ґазети припинили свою дїяльність, телєґраф не працював — одним словом настало сонне царство глубокої глухої тундри. Тільки дехто з тиx, що як небудь стояли близько до сильнїйших, признаних і підпільних полїтичних кол — знайомили ся з повними стеноґрамами історичних мов стовпів четвертої російської державної думи. І тим ясно стало, що се крик вопіющого в пустинї, що грядуть подїї великої історичної ваги.  
05.05.18 | |
Львів, 3. марта 1918.   Російська революція 1917 р. дали змогу всїм угнетеним виправити спину і всїм рабам піднести голову. Приглушені цapською самоволею і в найдальших закутинах людини запрятані сили — виявили ся відразу на пятий божий день великої свободи, як тривкі потенції нового культурно-національного житя.  
06.03.18 | | в 1918-у
Національний Музей у Львові (ул. Мохнацького 42) пригадуєть ся отсим українській суспільности з нагоди великого дня Воскресеня Христового. Ідеал, що присьвячує управі Музея в її роботї, се — зібрати памятники нашого духового житя у минувшинї і тим робом дати трівку основу історичним дослїдам над нашим культурно-національним розвитком на всїх полях духової діяльности рідної країни.  
16.04.14 | Львів |